Hvem er vi?

Sandsvær barnehage er en privat barnehage som ligger landlig til litt utenfor Kongsberg. Barnehagen sogner til Efteløt skolekrets. Her hos oss har vi to avdelinger; en småbarnsavdeling (Stabburet) 0-2 år og en storebarnsavdeling (Låven) 3-6 år.

Vår visjon:

Med sansene på lur – utforsker vi Sandsværs natur, dyr og kultur

Vi har som mål at barna skal bli robuste, kjenne trygghet og føle seg som en del av fellesskapet i vår barnehage. Hos oss får barna være mye ute og bli kjent med nærmiljøet rundt barnehagen. Vi er på tur hver uke, og barna får se både dyr og maskiner på veien til vår egen turplass.

På uteområdet vårt har vi egen grønnsakshage hvor barna er med på dyrking og høsting. Om vinteren har vi skiløyper på jordet, og om sommeren sykler barna på sine egne sykler på det store uteområdet vårt. Vi har kjøkkenhjelp som lager varmmat en gang i uka og har fast bakedag hvor barna er med og baker. Førskolebarna er jevnlig på svømming, har egen turdag og førskolegruppe. Vi vil gi barna en rik barndom!

Barnehagen er et SA og er foreldredrevet. Det vil si at det er foreldre som sitter i barnehagens styre som samarbeider med daglig leder om barnehagens drift. Barnehagens underskudd/overskudd går tilbake til barnehagen, det er ingen eier som tjener noe på å drifte vår barnehage. Åpningstidene er 06.45 - 16.45.